thanks for being a part of me ,
love by theownerofthisblog

Tuesday, December 20, 2011

Aku yang asing.

Assalamualaikum,
Aku dah penat nak dengar cakap-cakap orang yang aku ni sombong. Hak masing-masing nak bersuarakan. Aku memang payah nak senyum. Payah sungguh, kalau badmood lagi jangan pernah berharap. Kadang-kadang boleh jadi orang tak ada perasaan. Aku bukan peramah, bukan mudah nak tegur kata hai KECUALI dengan orang yang betul betul boleh go on dengan aku. Ini fakta, bila aku jumpa orang tu kali pertama dan mula rasa tak selesa tu bermakna ada sesuatu yang tak kena. Susah nak terangkan. Macam dah lama lama kawan, at the end ada masalah itu ini and so on. Tapi tak bermakna aku pilih kawan. Nak berkawan dengan aku, silakan. Aku berganda ganda terima. At least ada juga yang sudi. Kelemahan aku, aku tak pandai mulakan persahabatan. Kira aku tak pandai kecoh kecoh. Aku jadi pasif bila dalam keadaan tu. Aku cuma naik kepala bila aku selesa dengan orang yang tahu siapa aku. Semua orang akan gila bila diorang dengan orang yang faham siapa diorang kan ? Bukan plastik atau hipokrit, cuma aku tak pandai tunjuk siapa aku yang sebenar depan orang yang asing dari pandangan aku. Aku tak minta orang ikut cara aku, kalau ikhlas it doesn't matter. Kalau aku boleh padam memori hampa pahit duka dan sebagainya, aku padam terus tanpa ragu. Biar perkara yang buat aku bahagia di awangan yang tinggal. Tapi manusia kuasanya tak lebih daripada Dia. Redha yang penting. 
Menilai diri sendiri adalah lebih susah daripada menilai seribu orang lain. Sedangkan manusia yang paling bijaksana itu ialah mereka yang menghakimi dan menilai diri mereka sendiri.

#entry dekat BLOG ni menyentuh perasaan aku.


No comments: