thanks for being a part of me ,
love by theownerofthisblog

Thursday, December 22, 2011

Kosong.

Assalamualaikum,
Aku tak tahu kenapa sekarang macam tak ada hati. Aku lebih suka termenung, berkhayal, menyendiri. Lagi teruk aku lebih suka tak bersuara. Jangan tanya kenapa, aku sendiri tak faham apa yang aku alami. Banyak masa aku habis hadap laptop padahal tak buat apa. Takpun aku terperap baca novel. Yang kadang-kadang boleh buat aku hanyut dalam dunia aku. Percaya atau tak, sejak cuti sem aku lebih suka buat apa-apa sorang-sorang dekat rumah. Aku ada mak ada abang ada adik. Tapi bukan kebiasaan aku nak cerita mengadu atau apa sekalipun dekat diorang. Bukan apa, aku bukan anak bukan adik atau bukan kakak yang ringan mulut. Aku hanya percaya seorang je dalam keluarga aku. Tapi sayang, dia dah tak bersama dengan aku. Kadang-kadang bila berkumpul, aku lebih suka tutup mulut dan dengar setiap patah perkataan yang diorang cakap. Tak terniat pun nak mengasingkan diri. Entah, mungkin sikap aku yang tak reti zahirkan apa yang aku rasa. Pernah bila mula-mula tinggal asing dengan keluarga aku jadi macam rindu. Rindu sangat sampai menangis tiap malam. Baru aku faham, betapa jauhnya hubungan aku dengan diorang. Mak aku yang selalu tanya aku itu ini tapi aku macam tak ada apa. Aku tak suka menangis depan diorang, aku suka berpura yang hati aku kuat. Satu hari masa mak aku call suara dia lain. Aku sebak tapi aku berusaha kawal suara aku macam orang tak ada perasaan. Selagi boleh aku nak tamatkan call tu. Lepas tu, hanya tuhan yang tahu. Aku sedih tapi aku tutup kesedihan aku dengan gelak ketawa. Bila malam, aku menyendiri dan lepaskan segalanya. Aku bersyukur selemah-lemah aku, Dia masih mengurniakan sedikit kekuatan untuk aku lalui semua ni. Hati aku sebak.



No comments: